A nemzeti ökocímkéről

Fogyasztóként jelentős hatást gyakorolunk a környezetünkre. Ennek mértéke nagyban függ attól, hogy milyen módon elégítjük ki igényeinket. Ezért kulcsfontosságú a környezettudatos vásárlás. A cégek, a vállalkozók pedig környezetvédelmi szempontok szerint is megkülönböztethetik áruikat a piacon fellelhető hasonló rendeltetésűektől.

Miért van szükség ökocímkékre, miért érdemes pályázni a minősítésre?

A Környezetbarát Termék minőség tanúsítás megkülönböztető jelzés számos előnnyel jár.

MIBEN SEGÍTI A GYÁRTÓKAT ÉS A VÁLLALKOZÓKAT?

  •     A piacon a védjegy forgalomnövelő versenyeszköz, amely által a gyártó, forgalmazó és szolgáltató több bevételhez jut; Közbeszerzésnél, a nyugati forgalmazók többségénél ezek az áruk felelnek meg.
  •     Segíti a gyártót, hogy a külföldi (nyugati) piacon is jelen lehessen a terméke.
  •     Energiatakarékos, csökken az önköltség az anyag -, a levegő tisztítási, illetve a hulladék ártalmatlanítási igény csökkenése miatt;
  •     Megtakarítható a reklámköltség;
  •     A védjegyhasználó gyártó, szolgáltató igénybe veheti a jogszabállyal biztosított kedvezményeket; (termékdíj törvény által nyújtható kedvezmény, mentesség megszerzése; vagy a zöld közbeszerzés nyújtotta piaci lehetősége)
  •     Kevesebb környezeti ártalom keletkezik
MIT GARANTÁL A VÁSÁRLÓNAK?
  •     minőségi árut, minőségi szolgáltatást
  •      a termékek előállítása környezetkímélő módon történt
  •     segíti a tájékozódást az árukínálatban
  •     egészséges termékhez, szolgáltatáshoz jut a fogyasztó

Ma már egyre több cég ismeri fel az ökocímkék fontosságát, a jelzést, amely szükséges ahhoz, hogy a magyar mellett a külföldi piacokon is jelen legyenek termékeik. A környezetbarát termék védjegy használati jogának elnyerésével a vállalkozók környezetvédelmi szempontok szerint is igyekeznek megkülönböztetni áruikat a piacon fellelhető hasonló rendeltetésűektől, hiszen az ökocímke-használat felelősségteljes vállalati gondolkodást is jelenti.

A vásárlók pedig döntéseikkel ösztönözhetik arra a gyártókat és a szolgáltatókat, hogy újragondolják a termelési, szolgáltatásnyújtási folyamatot és környezeti szempontból szigorúbb célokat tűzzenek maguk elé. Ezért is ne sajnáljuk az időt, hogy utánanézzünk a terméknek, a gyártónak, hiszen vásárlóként az egészséges termék, a környezet védelme mellett vagy ellen dönthetünk.

HOGY A JÖVŐ JELEN LEGYEN - TEGYÜNK EGY LÉPÉST KÖRNYEZETÜNKÉRT!
 
Védjük a környezetünket!

Ha környezetbarát termékeket vásárolunk, befolyásolhatjuk a gyártókat, hogy termékeik:

  •     kisebb energiafogyasztás mellett legalább olyan jól, vagy még jobban működjenek;
  •     tartósabbak legyenek, jobb felépítésüknek és a megfelelő alkatrész-utánpótlásnak köszönhetően
  •     könnyebben újrafeldolgozhatók legyenek a gondosabb összeszerelés és anyagválasztás következtében
  •     takarékosabban bánjanak a természeti erőforrásokkal
Vigyázzunk az egészségünkre!

A környezet védelmével a saját egészségüket is védjük. Az ökocímkét viselő termékek viszonylag alacsony levegő-, víz és talajszennyezést okoznak; takarékosan bánnak a természeti erőforrásokkal; csökkentik a globális felmelegedést és fenntartják a biodiverzitást. Emellett hozzájárulnak a hulladékcsökkentéshez, az energiatakarékossághoz, az ózonréteg védelméhez, a környezetbiztonsághoz és a zajvédelemhez is. Az egészségesebb környezetben kevesebb lesz a megbetegedés.

Kíméljük a pénztárcánkat!
  •     a piacon a védjegy forgalomnövelő versenyeszköz, amely által a gyártó, forgalmazó és szolgáltató több bevételhez jut
  •     a  reklámköltség-megtakarítás jelentkezik a védjegyhasználó számára;
  •     a védjegyhasználó megkaphatja a számára jogszabállyal biztosított kedvezményeket;
  •     minden járulékos költséget figyelembe véve a környezetkímélő termékek hosszú távon gazdaságosabbak az „átlagos” termékeknél.
–––––––––––––––––
Kapcsolódó dokumentumok: