Untitled Document

E rendelet alapján vissza nem térítendő támogatás vehető igénybe internet csatlakozásra alkalmas számítógép konfiguráció beszerzéséhez. A támogatás mértéke az eszköz beszerzési árának 40, fiatal mezőgazdasági termelők esetében 50%-a, de legfeljebb 90 000 Ft.

A GazdaNet program célja, hogy olyan informatikai tudással, lehetőséggel és eszközökkel vértezze fel a gazdákat, amely útján hatékonyan használhatják az Internet és az informatikai alkalmazások nyújtotta lehetőségeket, ezáltal javítva gazdaságuk teljesítményét.

A GazdaNet program nem csak egy támogatással megvásárolható eszközt, hanem a GazdaNet portálon keresztül használható szolgáltatás csomagot is jelent. A csomag része például gazdálkodási napló vezetését és benyújtását lehetővé tevő alkalmazás. A GazdaNet portálon elérhető emeltszintű szolgáltatások egy részét csak a programban résztvevő gazdáknak lesz lehetőségük elérni! A portál kialakítása most zajlik, folyamatosan bővítjük az ott elérhető tartalmakat, információkat, a gazdák számára hasznos támogató eszközöket.

A GazdaNet támogatási jogcím a mezőgazdasági kistermelők (0-4 EUME) számára nyújt segítséget a számítógép megvásárlásához. A támogatási kérelmeket az MVH elektronikus felületén lehet benyújtani, személyesen, vagy meghatalmazott segítségével, ügyfélkapus azonosítást követően 2012 szeptember 1. és szeptember 30-a között.

Fontos, hogy a meghatalmazások időigényéről ne feledkezzenek meg! A meghatalmazott a kérelem kitöltését csak az MVH által nyilvántartásba vett, érvényes meghatalmazással tudja megkezdeni. A meghatalmazás egy példányát a meghatalmazott, másik példányát az ügyfél köteles megőrizni, a harmadik példányt legkésőbb a meghatalmazásban szereplő eljárási cselekmény elvégzését megelőzően húsz nappal kell eljuttatni az ügyfél lakóhelye/székhelye szerint illetékes megyei MVH kirendeltségére!

A benyújtott támogatási kérelmek bírálatát az MVH végzi. A támogatásban részesülőknek a helyt adó támogatási határozat kézhezvételét követően 8 nap áll rendelkezésre a számítógép megrendelésére, melyet a Nemzeti Agrárszaktanácsadási, Képzési és Vidékfejlesztési Intézet (NAKVI) GazdaNet portálján (www.gazdanet.eu) tehetnek meg.

Fontos! Amennyiben az ügyfél a megadott határidőt túllépve rendeli meg a számítógépet, úgy a támogatás igénybevételére nem lesz jogosult, a támogatás nem kerülhet kifizetésre!

A megrendelést, annak beérkezését követően a NAKVI proforma számla (előszámla) megküldésével visszaigazolja. A proforma számla kézhezvételét követően a gazdálkodónak 5 napja van a számla kiegyenlítésére.

Fontos! Amennyiben a befizetés a megadott határidőt túllépve történik, a támogatás nem kerülhet kifizetésre!

A gépek ellenértékének beérkezte után, az eszközök átadása egy oktatás keretében valósul meg, ami magába foglalja a kifizetési kérelmek elkészítését is. A gépet az igénylő, vagy meghatalmazottja veheti át. A kifizetési kérelmeket a NAKVI továbbítja az MVH felé, amely a kérelmek elbírálását követően kifizeti a támogatást a gazdálkodónak.

Az ilyen módon elnyert támogatás megtartásának feltételei vannak, mely feltételeket a 60/2012. (VI. 28.) VM rendelet rögzíti. A legfontosabb előírások között szerepel, hogy a megvásárolt gépet 5 évig üzemeltetni kell, havonta be kell jelentkezni a GazdaNet portálra, fogadni kell a havonta érkező hírleveleket. A gép átvételét követően, amennyiben a gazdálkodó nem rendelkezik megfelelő végzettséggel, 100%-ban támogatott kötelező képzésen kell részt vennie, melyet a NAKVI szervez.

Cikk megosztása