alt

A Herman Ottó Intézet a Földművelésügyi Minisztériummal közösen 2016. október 20-án igazgatói értekezletre hívta a Földművelésügyi Minisztérium fenntartásában működő agrárszakképző intézmények főigazgatóit, igazgatóit, tagintézmény-vezetőit, valamint gazdasági vezetőit. Az értekezlet célja többek között a Herman Ottó Intézet agrárszakképzés segítésében vállalt új feladatainak ismertetése volt.

Elsőként Román István, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) agrárszakképzésért felelős helyettes államtitkára jelentette be az intézményfenntartással összefüggő feladatok ellátási rendjének közel jövőbeni változását, amelyben a Herman Ottó Intézet segíti a Földművelésügyi Minisztériumot feladatai ellátásában.

Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató tájékoztatta a megjelenteket arról, hogy Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter döntése értelmében a Környezet és Energiahatékonysági Operatív Programban meghirdetett KEHOP-5.2.2. (Középületek kiemelt épületenergetikai fejlesztései), KEHOP-5.2.10. (Költségvetési szervek pályázatos épületenergetikai fejlesztései), illetve KEHOP-5.2.11. (Fotovoltaikus rendszerek kialakítása központi költségvetési szervek részére) pályázati konstrukciók esetében az agrárszakképzést folytató intézményekkel kapcsolatos projektekben a koordinációs és menedzsment feladatokat a Földművelésügyi Minisztérium irányításával és felügyeletével a Herman Ottó Intézet látja el.

Beszámolójában a főigazgató ismertette az egyes pályázati konstrukciókban pályázható tevékenységeket, a miniszteri döntés alapján a pályázatra kijelölt, illetve kijelölni tervezett intézményeket, bemutatta a pályázat benyújtásában és végrehajtásában közreműködő szervezeteket. Beszámolójában kitért az egyes pályázati konstrukciók benyújtásának határidőire is – kérve az intézményvezetőket pályázati szándékaik mielőbbi jelzésére.

Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató, Herman Ottó Intézet

Az igazgatói értekezlet harmadik napirendi pontjaként Mezőszentgyörgyi Dávid áttekintő jelleggel bemutatta a Földművelésügyi Minisztérium fenntartásában működő agrárszakképző intézményekben bevezetni kívánt Köznevelési Regisztrációs És Tanulmányi Alaprendszer (KRÉTA) első két elemét: az Elektronikus Naplót és az Oktatási Anyakönyvi Rendszert.

A főigazgató tájékoztatta a megjelenteket, hogy a földművelésügyi miniszter feladatszabása alapján az Elektronikus Napló rendszernek és az Oktatási Anyakönyvi Rendszernek az FM fenntartásában működő szakképző intézmények számára történő egységes bevezetése és működtetése a Herman Ottó Intézet feladata. Bejelentését követően ismertette az elektronikus napló egységes bevezetésének menetét.

A főigazgatói bejelentést követően az eKRÉTA Zrt. képviseletében Szabó András üzletfejlesztési igazgató mutatta be részleteiben a KRÉTA rendszert, részleteiben kitérve a NEPTUN@Napló rendszer alkalmazásának előnyeire.

 

Forrás: Herman Ottó Intézet

Cikk megosztása