Hogyan lehet a mezőgazdaság jelenségeiről, eredményeiről érthetően és érdekesen beszámolni? Milyen új trendek jelentek meg az agrárkommunikációban? Milyen tényekre, eseményekre kell odafigyelni ma a mezőgazdasággal foglalkozó sajtónak? Ezekre és ehhez hasonló kérdésekre keresték a választ az AGROmashEXPO-n megtartott IV. Agrármarketing és -Média Napon január 31-én.

Az immár negyedik alkalommal megtartott rendezvényt azért indították, mert ez egy sajátos terület, ezért sajátos marketingeszközöket is használnak, emelte ki megnyitójában Sári Enikő, a Magyar Mezőgazdaság Kft. ügyvezető-igazgatója. Ezen a részpiacon kicsit mások az olvasói trendek, mint a sajtó egészében, mivel az agrártársadalom szereplői a digitális kiadásokkal szemben szeretik kezükbe venni a lapot. A rendezvény célja az új agrártrendek, változások bemutatása, hogy a termelők ezeket fel tudják használni termékeik értékesítése érdekében.

Mindent megváltoztatott a digitális technológia, mutatott rá Horváth Roland, a Magyar Mezőgazdaság Kft. marketingvezetője, hiszen szinte bárhol hozzáférünk az internethez, beépül mindennapi életünkbe, ami rendkívül felgyorsította az információáramlást. A cég által készíttetett piackutatás szerint az agrártársadalom szereplőinek 99 százaléka legalább hetente, 83 százaléka pedig naponta használja az internetet. Mezőgazdasági információkat nagyjából 70 százalékuk szerez a világhálóról, és ugyanilyen arányban a nyomtatott sajtóból. Magyarországon népesség-arányosan különösen jó a digitális eszközökkel való ellátottság, egyre inkább előretör az online médiapiac, és egyre fontosabb a nyomtatott és az internetes reklámok ötvözése.

2012-től a Nemzeti Agrárszaktanácsadási, Képzési és Vidékfejlesztési Intézet vette át a tudományos szaklapok kiadását az agrártárcától, mutatta be a kormányzati háttérintézmény egyik fő tevékenységét Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató. Rámutatott, hogy ezek a folyóiratok többletfeladatot is ellátnak, hozzáadott értékkel rendelkeznek. A NAKVI emellett más kommunikációs tevékenységet is végez, hiszen az Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alap által társfinanszírozott intézkedések állami tájékoztatási feladatait is ellátja négy honlap (köztük a havi átlagosan százezres látogatottságú umvp.eu), két Facebook-oldal és egy Youtube-csatorna segítségével – utóbbira csak tavaly mintegy 80 saját videót készítve.

A tevékenységi kör szélesítésének szerepét emelte ki a sajtótermékek fenntartásában Borókai Gábor, a Heti Válasz főszerkesztője és lapigazgatója. A lapcsoport történetét vázolva rámutatott, hogy 2008 óta több mint kétszeresére nőtt az egyéb termékeikből befolyó bevételeik súlya, így a víz felett tartva a vállalkozást. A portfólióbővítés részeként elindították Magyarország első „online újságos standját”, a Digitalstand.hu-t, amely bárhonnan elérhető, olcsóbb, környezetbarát és többet nyújthat, mint egy nyomtatott változat. A szolgáltatást Kőszegi Péter fejlesztési igazgató mutatta be részletesen, aki szerint ezzel a kényelem, a többletszolgáltatások és a jobb ár-érték arány miatt az olvasók, a fizetőképesebb kereslet, az olvasókról összegyűjthető információ mennyisége és gyorsasága, valamint a fizetőképesebb kereslet miatt a kiadók is jobban járnak.

Az agrárlapok közül már a Magyar Mezőgazdaság szaklap is megjelenik a Digitalstandon, jelentette be Hájos László, a lap kiadójának ügyvezető-igazgatója, és a cég tervei szerint a lapcsoport többi kiadványát is megjelentetik digitális formában.

Forrás: NAKVI

Cikk megosztása