Az óriási népszerűség tükrében szinte nem is volt kérdés, hogy a tavaly minden előzetes várakozást felülmúlóan sikeres rendezvény idén is folytatódjon. A Vidék Mustra elsősorban a közvetlen értékesítést volt hivatott népszerűsíteni, azt, hogy a vásárló közvetlen kapcsolatba kerüljön a termelővel, így egészséges és minőségi magyar termékhez jutva. Emellett azonban idegenforgalmi hozadéka is volt a rendezvénynek: a péntekenként nyüzsgő piaccá átalakuló árkádsor egyfajta turisztikai attrakcióvá is vált, ahol a kimondottan a vásárlás céljából megjelenő lakosokon kívül bel- és külföldi turisták is nagy számban megfordultak.

Az idei rendezvénysorozatban kedvező újdonsága a termelők számára, hogy a tavalyi évvel szemben idén folyamatosan lehet pályázni a Mustrán való megjelenésért (az ezzel kapcsolatos információk ide kattintva elérhetők). A pályázatokat a Vidékfejlesztési Minisztérium, valamint a Nemzeti Agrárszaktanácsadási, Képzési és Vidékfejlesztési Intézet (NAKVI) által delegált, havonta összeülő öttagú bizottság bírálja el. Mivel minden hónapban értékelik a beadványokat, így bárkinek lesz esélye termékeivel megjelenni a rendezvényen, aki kitöltötte a pályázati űrlapot, megfelelt a követelményeknek, és a bizottság kiválasztotta, függetlenül a jelentkezés időpontjától.

Az idei első Vidék Mustra január 11-én indul. A különféle élelmiszerek illetve termelőik mellett a tavaly Adventkor megjelent kézművesek is folyamatosan jelen lesznek a rendezvényen.


Forrás: NAKVI

Cikk megosztása