Sorok állnak a zöldség- és gyümölcspultnál. De sorok állnak az ún. „egzotikumokért” és kuriózumokért, például a szürkemarhából készült szalámikért, a különféle kecskesajt-termékekért, de a mézekért és – természetesen – a házi főzésű sörökért is nagy a kereslet.

„Rendkívül örülök a kezdeményezésnek” – nyilatkozta Bauer Erzsébet, belvárosi lakos. „Nem csak arról van szó, hogy szinte ’házhoz jön a piac’, hanem arról is, hogy a pénzemért valódi minőségi árut kapok, ami nem utolsósorban egészségesebb is mint egy szuper- vagy hipermarketben vett termék” – mondta el.

Miről is van szó? Arról, hogy a – nem utolsósorban – a közvetlen értékesítést és a hagyományos magyar házi termékeket propagáló Vidék Mustra során a fővárosi lakosok – és a turisták – is minden pénteken a Vidékfejlesztési Minisztérium árkádjai alatt rendezett vásáron olyan termékekhez jutnak, amelyek közvetlenül a termelőtől kerülnek a vásárló szatyrába illetve asztalára. A visszajelzések mind a szaktárca, mind a másik szervező, az MNVH legvérmesebb reményeit is túlszárnyalták.

S a siker nem csak a vásárlók részéről egyértelmű. „Nagyon boldogok vagyunk, hogy lehetőségünk nyílt arra, hogy itt, a fővárosban is megmutathatjuk és értékesíthetjük termékeinket” – tolmácsolta sokak véleményét Márton Attila dunabogdányi méhész. „Nem elsősorban a közvetlen anyagi haszon miatt érdemes itt lenni. Az, hogy népszerűsíthetjük termékeinket és propagálhatjuk a közvetlen értékesítést, sokkal nagyobb hasznot hoz, hosszabb távon anyagilag is” – tette hozzá.

A sikeren felbuzdulva a szervezők november végéig meghosszabbították a június végétől az eredeti elképzelések szerint szeptemberig tartó rendezvényt. Sőt, november után, a karácsonyi ünnepekhez igazodva kissé más formában, decemberben is folytatódik a Vidék Mustra.

 

Forrás: NAKVI

Cikk megosztása