Erősítették a munkaerőpiaccal való együttműködést, fejlesztették a gyakorlati oktatás feltételeit és az intézményi szervezetet, nagyobb segítséget nyújtottak a tehetséges hallgatók kibontakozásához és a lemaradók felzárkóztatásához. Mindezeket együttesen tűzte ki célul a „Komplex szervezetfejlesztés, a munkaerő-piaci és nemzetközi alkalmazkodóképesség növelése a Kecskeméti Főiskolán” című projekt, amely július 28-án zárul. A két éve indult, a Társadalmi Megújulás Operatív Program támogatásával megvalósuló projektnek már vannak kézzelfogható, látható eredményei, de több területen csak hosszabb távon lesz érzékelhető a hatása.

A két éve tartó fejlesztőmunkára az egyetem csaknem félmilliárd forint vissza nem térítendő támogatást nyert el. A projekt 26 alprojektre oszlik, így a célcsoport is nagyon sokszínű. „Vannak olyanok, amelyek közvetlenül a főiskola szolgáltatásain keresztül célozzák meg a hallgatókat, de több olyan is, amely a főiskola belső szervezeti egységeire van pozitív hatással” – ismertette a részleteket Szabó Antal projektmenedzser.

„A teljes projektet három nagy blokkra bonthatnánk. Az első a munkaerő-piaci alkalmazkodás és gyakorlati képzés feltételeinek fejlesztése. Ez többek között magában foglalja a Hallgatói és Oktatói Szolgáltató Központ szervezetfejlesztését, a kapcsolatfejlesztést a munkaerőpiac szereplőivel és szakmai szervezetekkel, valamint egy felnőttképzési portál kialakítását. Ez a témakör három kézzelfogható fejlesztést is tartalmaz: létrehoztunk egy nagy energiasebességű lemezalakító laboratóriumot, egy mikrobiológiai laboratóriumot és egy természettudományos műhelyt csillagvizsgálóval” – mondta a projektmenedzser. A munkaerő-piaci kapcsolatok megerősítése érdekében mintegy száz vállalkozást kerestek fel a projekt során, felmérve igényeiket és az együttműködés lehetőségeit. „Az a célunk, hogy a munkaerőpiac elvárásait, akár az oktatást, akár a kutatást tekintjük, a lehető legjobban összhangba hozzuk a főiskola képzési kínálatával” – jelentette ki Szabó Antal.

A második témakör – az intézményi szervezetfejlesztés és a nemzetközi versenyképesség elősegítése – olyan alprojekteket fogott össze, mint például a minőségirányítási rendszer fejlesztése, teljes szervezetátvilágítás, vezetési technikák és kompetenciák fejlesztése, hallgatói elégedettségmérés fejlesztése, pályázati iroda létrehozása, valamint nemzetközi kapcsolatépítés.

A harmadik témakör a hallgatói-oktatói szolgáltatások komplex fejlesztése, amely közvetlenül a hallgatókat célozta meg. Ez tartalmazta a tanulást segítő kompetenciák fejlesztését, a tehetséggondozást, csoportterápiás foglalkozásokat, távmunkaszoba kialakítását, egészségfejlesztési szolgáltatásokat. „A tehetséggondozás fontos szerepet tölt be a projekten belül. Létrehoztuk a tehetséges hallgatókat segítő mentori hálózatot, és előadás-sorozatot szerveztünk a tudomány legfrissebb eredményeiről” – fejezte be a három nagy blokk rövid bemutatását Szabó Antal.

Az eredmények nem olyan látványosak, mint egy támogatással megvalósuló nagy építkezésnél, hiszen ez egy olyan komplex fejlesztő munka, amelynek hosszabb távon nyilvánulnak meg a hatásai. Igaz ez a tehetséggondozásra, a szervezetátvilágításra, a továbbképzésre, a szakmai programokra egyaránt, amelyek hozzájárulnak a főiskola jövőjének megalapozásához.

Forrás: Homokhátság Fejlődéséért Vidékfejlesztési Egyesület, Petőfi Népe

Cikk megosztása