Csaknem hat és félmillió forint uniós támogatást nyert TIOP-pályázaton a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Ároktő önkormányzata a Dr. Mészáros Kálmán Általános Iskola informatikai infrastruktúrájának fejlesztésére. A kezdeményezés fő célja, hogy új pedagógiai módszertani reform valósuljon meg az informatikai
oktatásban, így a gyerekek új és korszerű eszközökkel tanulhatnak és fejleszthetik a tudásukat a szeptemberi iskolakezdéstől.
Az új berendezéseket már a nyár első felében beszerezte az iskola. 12 PC-t iskolai munkaállomással, hozzájuk egy alkalmazási szerver csomagot, egy szoftvert, valamint egy WIFI-csomagot és négy interaktív táblát vásároltak a pályázati pénzből. A pedagógusok képzésen sajátították el az új eszközök használatához szükséges ismereteket. Ebben a tanévben az berendezés lehetőséget ad arra, hogy a fő tantárgyak oktatásakor újabb módszerek bevezetését is megvalósíthassák a pedagógusok.
A digitális tananyagot könyvek és programok egészítik ki, amelyek segítségével valóban korszerű és a 21. század követelményeinek megfelelő ismeretanyaggal gazdagodhatnak a tanárok és a kisdiákok. Az interaktív módszerek bevezetésével érdekessé válik a tanulás, és lehetőség nyílik az önálló kutatásra, az interneten való ismeretszerzésre is. Mindehhez természetesen továbbra is elképzelhetetlen a pedagógusok személyes jelenléte, közvetítő szerepe, amellyel segítenek rendszerezni a világhálón található mérhetetlen mennyiségű információt, összekötve azt a tananyag nyújtotta alapokkal.
Az iskola szerepe és feladatköre nem változik a 21. században sem. Mind a tehetséges, mind a hátrányos helyzetű vagy éppen a tanulási gondokkal küzdő gyermekek számára biztosítani kell az alapvető tudásanyag elsajátítását, az eligazodást a társadalomban és a környezetben egyaránt. Ehhez a munkához azonban a jelenlegi életformának, felgyorsult információáramlásnak megfelelő eszközrendszert kell használni, hogy valóban minden oldalról képzett gyerekek kerüljenek ki az intézményből.
Forrás: Dél-borsodi LEADER Egyesület, Mezőcsáti Kistérség