Címketervezési és design pályázatot hirdetett a fiataloknak a Tokaj Kereskedőház, hogy kezdeményezésével a kulturált és minőségi borfogyasztásra hívja fel a fiatal felnőttek figyelmét. A Facebook internetes közösségi portálon meghirdetett felhívásra több ezer pályázat érkezett. A fiatalok lehetőséget
kaptak, hogy megalkossák a Hegyalja Fesztivál hivatalos italának, a 2010-es tokaji furmintnak a „fiatalokra szabott” megjelenését, címkéjét. A nyertes címke a fiatal borfogyasztó, Nyári Melinda keze munkája, aki a bor tradicionális értékére helyezte a hangsúlyt. „A bor és a zene kultusza kapcsolódott össze abban a design-tervben, amely a 2010-es Tokaji Furmint címkéjére kerül” – mondta Kiss István, a kereskedőház vezérigazgatója. Céljuk, hogy az alkotómunkán keresztül rávezessék a fiatalokat a minőségi és a kulturált borfogyasztás élvezetére, valamint a hazai borok minőségi átalakítása, amelyben a fiatalok egészséges borfogyasztása kap hangsúlyos szerepet.
A kereskedőház régóta küldetésének tekinti az alapborok, vagyis a nagy mennyiségben készített nedűk minőségének növelését. „Ennek egyik része az volt, amikor megújítottuk a technológiánkat. Következő lépésként pedig igyekszünk megszólítani azokakat, akiknek és akikért csináltuk ezt. Tehát most szeretnénk elérni a fiatal nagykorú fogyasztókat, hogy ismerjék meg. lássák meg, hogy van minőségi borfogyasztás is. A tendencia eddig nem azt mutatta, hogy a fiatal felnőtt korosztály a minőségi borokat fogyasztja” – magyarázta a vezérigazgató.
A kereskedőház az elmúlt három évben a borkészítés új technológiáját vezette be a fiatalok megszólítása érdekében. „A kulturált borfogyasztás a fiatal – szigorúan a 18 éven felüli – generáció számára nagyon fontos. Úgy gondoljuk, a bor mindig is a nemzeti identitásunk része volt, mindig is a hagyományokon alapult, és ezt a nemzeti hagyományt a fiatalok felé egy kulturált borfogyasztással kell képviselnünk” – fejtette ki Illés Tamás marketing vezető.
Forrás: Zempléni Tájak Vidékfejlesztési Egyesület, Zemplén Tv