A munkaügyi központ több kirendeltsége újul meg ebben az időszakban. Nemrég a bicskei kirendeltség felújított, kibővített, akadálymentesített épületét adták át, hamarosan pedig a dunaújvárosi kirendeltség megszépült épületét is birtokba vehetik az álláskeresők és a munkavállalók. Balogh Ibolya, a Fejér

Megyei Kormányhivatal főigazgatója hangsúlyozta, korábban szűk folyosók, lépcsőfordulók, apró irodák várták az egyébként is feszült, nehéz helyzetben lévő álláskeresőket, ami még inkább fokozta rossz kedélyállapotukat. Ezzel szemben a ma átadott, tágas, színes épület mindannyiunkat optimizmusra sarkall.

„Az új épület már minden európai követelménynek eleget tesz. A modernizált, kibővített bicskei kirendeltség az unió és a magyar állam támogatásával valósíthatta meg a beruházást. Erre csaknem 28 millió forint pályázati forrást biztosítottunk. Hasonló mértékű, 25 millió forintos támogatásból szépülhetett meg a dunaújvárosi hivatal is” – mondta Balogh Ibolya. Hozzáfűzte, személyre szabott, ügyfélbarát, humánus szolgáltatásokkal kívánják hatékonyabbá tenni az ügyintézést.

Pákozdi Szabolcs, a Fejér Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központjának igazgatója kiemelte, a kirendeltség kibővítésére kényszerűségből több évet vártak. Ez egy hiánypótló beruházás volt, amelynek egyik leghasznosabb, s legtöbbet emlegetett része az új épületszárnyban helyet kapó öninformációs tér. „Itt az ügyfelek valóban hasznosan tölthetik el idejüket, a várakozás hosszadalmasnak tűnő perceit. Elektronikusan bárki tájékozódhat a friss állásokról, képzésekről, pályázati formákról. Sőt, a munkaügyi központ szerverén az ügyfelek maguk is elhelyezhetik önéletrajzaikat, amelyek között a cégek válogatnak. Nem csak az álláskeresők, a munkahelyet változtatók számára, hanem a munkáltatóknak is jó lehetőséget teremt az öninformációs ügyféltér arra, hogy hatékonyan válasszanak, toborozzanak” – mondta az igazgató. Pákozdi Szabolcs arra is utalt, hogy a bicskei térségben az elmúlt hetekben 103 fővel csökkent a regisztrált munkanélküliek száma. Megjegyezte, megyeszerte kevesebb az állástalan, s bíznak abban, hogy az új, erős informatikai háttérrel bíró hivatalokban még több lehetőség nyílik az álláskeresőknek az elhelyezkedésre. „Mindemellett még erősebb munkáltatói kapcsolattartásra törekszünk, így növelve a munkanélküliek elhelyezkedési esélyeit” – mondta végül.

Balogh Ibolya hangsúlyozta, a kormány és a kormányhivatalok célja, hogy hatékonyabbá, koordináltabbá, olcsóbbá s nem utolsósorban ügyfélközpontúbbá váljon a közigazgatás rendszere. Az ésszerű, átlátható közigazgatásban ugyanis az ügyfelek és a gazdasági élet szereplői is hatékonyan intézhetik ügyeiket, ahogy mostantól a bicskei kirendeltségen is.

Forrás: Völgy Vidék Vidékfejlesztési Közösség Közhasznú Egyesület, Fejér Megyei Hírlap

Cikk megosztása