Több mint 15 és félmillió forintból újították meg teljesen az informatikai infrastruktúrát a záhonyi Árpád Vezér Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézményében. A beruházásra TIOP-pályázaton nyert támogatást az iskola. A fejlesztés részeként beszerzett kilenc digitális tábla, és a kialakított két számítástechnika szaktanterem minden tanuló számára egyenlő hozzáférést biztosít, tovább fejlesztve az informatikai kompetenciát a pedagógusok szaktudására építve. Az informatika eszközei és módszerei nagymértékben támogatják a személyre szabott, differenciált, élményközpontú nevelést-oktatást. Néhány pedagógus már tartott is órát a szülőknek, hogy bemutassák nekik, milyen módon hasznosítható a tanítás-tanulás folyamatában az interaktív tábla.
Az interaktív tábla használata elsősorban a konstruktivista pedagógiának kedvez. Olyan komplex tanulói környezetet lehet teremteni a rávetített objektumok, az internet és multimédiás CD-k kínálta lehetőségekkel, melyekben a diákok, és a tanár kreativitását kihasználva igazi problémamegoldás következhet be. A tanulók játszva, felfedezve, szórakozva tanulás közös élményére építve sajátíthatják el a tananyagokat.
Kiemelt feladat a tanórákon az egyéni haladási ütem megszervezése az egyéni fejlesztés biztosítása, valamint a közös, együttműködő munka tanár-diák, diák-diák között, segítve a szociális kompetenciák fejlesztését is. Az iskolában az IKT (információs és kommunikációs technika) eszközökkel megtartott órák aránya a pályázat keretében vállalt indikátornak megfelelően harminc százalékra emelhető.
A nevelés-oktatás kulcskérdése – napjainkban – a gyermekközpontú, interaktív tanulásszervezés, a kompetenciafejlesztés, a digitális írástudás fejlesztése. Az információs és tudásalapú társadalomban fontossá válik a megváltozó munkaerő piaci feltételekhez való alkalmazkodás képessége, amely egy életen keresztül megköveteli az embertől a naprakészséget. Az oktatás feladata, hogy a tanulókat felkészítse erre a szerepvállalásra, melynek fontos eleme az egész életen át tartó tanulásra való nyitottság, valamint az IKT eszközök és alkalmazások készségszintű megismerése. A nevelő-oktató munkában fontos a pedagógiai hozzáadott érték.
Forrás: Felső-Szabolcsi Vidékfejlesztési Közhasznú Egyesület, Záhony Város honlapja