Több mint tízmillió forint vissza nem térítendő támogatásból öt interaktív táblát, öt projektort és laptopot, valamint hozzá való szoftvereket vásárolt a Hársfadombi Általános Iskola. A fejlesztéseket száz százalékos állami támogatással hajtották végre az intézményben, az összeget a TIOP-1.1.1-07/1-2008-0642 jelű pályázaton nyerték.

Tizenöt asztali számítógépet és egy szervergépet is beszereztünk valamint kialakítottunk egy médiatermet, ahol magas színvonalú művészeti és nyelvi oktatásban részesülhetnek a tanulóink” – folytatta a felsorolást Ugron Zoltán, Mány polgármestere. A digitális tananyag – amely a gépekhez járt – a pedagógusok munkáját könnyíti meg, s ráadásul napról napra frissül. Az intézmény sajátos nevelési igényű tanulói sem szenvednek hátrányt a továbbiakban, őket két egyedi oktatási csomag segíti.
A település első embere kiemelte, az eszközök révén a gyermekek képességeit önállóan is lehet fejleszteni, arról nem is beszélve, hogy például olyan kémiai vagy fizikai kísérleteket vetíthetnek le a táblákon, amelyekről eddig csak álmodtak.

Az egész világot meg tudjuk mutatni néhány kattintással. Rajztanárként a diákokat a földkerekség bármely múzeumába el tudom „vinni”, az egyes művészeti irányzatokra akár néhány másodperc alatt is példákat tudok mutatni. A tanulókkal még csak az ismerkedés fázisánál tartunk, de hamarosan már mindenki számára természetes lesz az interaktív tábla a tanórákon”– magyarázta Sáros Györgyné, az intézmény igazgatója. Mivel a gyerekekhez sokkal közelebb állnak a digitális eszközök, mint a tankönyvek, az interaktív oktatással jobban rögzül a fejükben a tananyag. „Ezek a gépek önmagukban csak segédeszközök. Ahhoz, hogy a diákok későbbi tanulmányaik során hasznot húzzanak belőlük, feltétlenül kellenek a jól felkészült tanárok is” – emelte ki az igazgató.

Forrás: VölgyVidék Vidékfejlesztési Közösség Kh. Egyesület, Helyi Téma

Cikk megosztása