Öt éve indult először útjára a Coop Rally mezőnye civil kezdeményezésből, állami támogatás nélkül, mégis azzal a céllal, hogy a minőségi magyar élelmiszeripari termékeket e rendhagyó autósverseny keretében is népszerűsítse.

Az elmúlt években egyre többen csatlakoztak a versenyhez, mely azt bizonyítja, hogy a hazai kereskedelem szereplői - dacára a kiélezett versenynek - képesek összefogni és támogatásukkal egy nemes kezdeményezés mellé állni. Az első év 64 versenyzője után idén 184 autó startolhatott el szeptember 16-án a Bonbonetti csoport budapesti székhelyéről.

A verseny egyben lehetőséget teremt arra is, hogy a hazai FMCG szektor legjelentősebb kereskedelmi és gyártó cégeinek vezetői, a kormány gazdasággal és kereskedelemmel foglalkozó szakemberei valamint a média képviselői találkozzanak, véleményeiket megoszthassák egymással.

Murányi László, a Coop Hungary Zrt. vezérigazgatója az ünnepélyes sajtótájékoztatón elmondta: „A rally célja, a minőségi magyar termékek népszerűsítése. Az eltelt öt év alatt gyökeresen megváltozott a magyar fogyasztók hozzáállása a hazai termékekhez. Az árérzékenység mellett a termék származása dominál vásárláskor.„

Dr. Fazekas Sándor, vidékfejlesztési miniszter a Coop Csoport célkitűzésével egyetértve vállalta a verseny fővédnöki szerepét. A sajtótájékoztatón a minisztert képviselte Dr. Kardeván Endre, az élelmiszerlánc-felügyeletért és agrárigazgatásért felelős államtitkár. Az államtitkár beszélt a 100 napos program eddigi eredményeiről, a hatályba lépett kistermelői rendelet módosításáról, a sokak által várva-várt hungarikum törvény jelenlegi állapotáról, s arról is, hogy egy kétszintű élelmiszerkódexen dolgozik folyamatosan a tárca, mellyel a hazánkban értékesített termékek leendő két minőségi kategóriáját tervezik feltüntetni egységesen a csomagolásokon. (ezzel leegyszerűsítve és kiegészítve a már meglévő védjegy-rendszert)
Felszólalását azzal zárta, hogy a magyar termékeket Európa szerte a legbiztonságosabbak közé sorolta, s jelezte, a július 20-tól hatályos másodlagos élelmiszervizsgálatról szóló VM rendelet is ezt erősíti. (A 3/2010. (VII. 5.) VM rendelet célja, hogy a másodlagos élelmiszervizsgálattal a hatóság megakadályozhassa a silány minőségű élelmiszerek terjesztését és beáramlását a hazai piacokra.)

Szeptember 16-18. között a dunántúli régiót járják be a résztvevők, akik elsősorban napi fogyasztási cikkeket gyártó vállalatok és médiatámogatóik munkatársai. Útjuk során érintik a régió kiemelt gyártó és forgalmazó központjait (Bonbonetti Choco Kft. Törley Pezsgőpincészet Kft., Agárdi Pálinkafőzde, Alföldi Tej Kft., Sió-Eckes Kft., Varga Pincészet Kft., Kékkúti Ásványvíz Zrt., Unilever Magyarország Kft.–Algida, Pannonhalma-Coop Győr Zrt. Coop boltja, Kaiser Food Kft.), ahol ügyességi versenyeken, gyárlátogatásokon, termékbemutatókon, színes programokon vesznek részt.

Részletek: www.cooprally.hu

Forrás: umvp.eu

Cikk megosztása