A Genex Suzuki Bio-kupa első futamán, az idén újdonságként, cukorrépából készült bioetanollal megtankolt autók álltak a rajtvonalhoz.
A közelmúltban Hockenheimben elrajtolt a Volkswagen Scirocco R-Cup, amely egy új környezetkímélő versenyszéria: a mezőnyt biogázzal hajtott autók alkották. Hazánk egy körrel sem maradt le a német mezőnytől: május első hétvégéjén ugyanis bioetanollal hajtott autók versenyére került sor az idei Genex Suzuki Bio-kupán.
A Genex Suzuki Bio Kupában a 25 perc plusz 1 körös lebonyolítási rendszerben futották le az első 2010-es bajnoki futamot. Az idén újdonságként bioetanol üzemanyaggal hajtott Suzukik, 17 fős mezőnnyel álltak a rajtrácsra, közöttük olyan régi Clio Kupás „veteránok”, mint Bárkovics Zoltán vagy a Nascar pályákat is megjárt Makai György. Nem beszélve a sorozat két VIP vendégéről, a szépségkirálynő Budai Zsuzsáról és a jégkorong csillag Horváth Andrásról, akik szintén szerencsét próbáltak a „mi autónk” bajnokságában.
Ifj. Ficza Ferenc foglalta el az első rajtrácsot, ám nem sikerült megfelelően elrajtolnia, ezért Bittman és Bárkovics is megelőzte, miközben Tőzsér Áron és Szamosvári Tamás összeütköztek, de mindketten tudták folytatni a versenyt. A VIP autóban Horváth András a 13. helyre küzdötte fel magát. Tőzsér Áront a többszöri lökdösődés miatt utolsó figyelmeztetésben részesítette a versenyigazgató. A nyolcadik körben, a másik VIP autóban a mezőny végén autózó Budai Zsuzsi, az egyik kanyarban közelebbi ismeretséget kötött a szalagkorláttal, és feladni kényszerült a versenyt.
Miért jobb a bio?
Az E85 oktánszámmal jelzett üzemanyag 85%-a bioetanol, 15%-a pedig hagyományos benzin. Természetesen a bioüzemanyag használatához átalakítóval szerelik fel az autókat, hiszen egy átlagos üzemanyagra tervezett autó nem képes etanollal működni. Az átalakítást követően azonban benzinnel és E85-tel egyaránt jól működik a jármű. "Az idei Genex Suzuki Bio-kupával megmutattuk, hogy lehet egy bajnokság élvezetes, látványos és egyben környezetbarát!" – mondta el Burkus Egon, a Genex Suzuki Bio-kupa szervezője. Hozzátette, a lassan kimerülő és egyre dráguló kőolajkészletek miatt rendkívül fontos, hogy az alternatív, környezetbarát üzemanyagok mind szélesebb körben elterjedjenek. „Ezeknek az előállítását az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program (ÚMVP) is ösztönzi, ezért döntött úgy a program Irányító Hatósága, hogy támogatja a bioetanol meghajtásra átálló Genex Suzuki Bio Kupát.” – jelezte Burkus Egon.
A Genex Suzuki Bio-kupa egyik idei fő támogatója a Repsol, szintén különös hangsúlyt fektet a bioüzemanyagokkal kapcsolatos kutatási és fejlesztési tevékenységekre. Több mint 440 mérnök dolgozik a Repsol spanyol kutatóközpontjában, hogy fejlesztéseikkel egyre magasabb minőségi mutatókat érjenek el a technológia és a környezetvédelem területén. „A járművekkel szemben támasztott nagyobb teljesítmény és technikai jellemzők minőségi növekedésével párhuzamosan, egyre növekszik az igény a káros anyag, többek között a szén-dioxid kibocsátásának csökkentésére is. A bioüzemanyag, mint megújuló energiaforrás képes eleget tenni mindezen kihívásoknak. Bízunk benne, hogy a világon először hazánkban megrendezett Genex Suzuki Bio-kupával szélesebb közönség ismerheti meg közelebbről a bioüzemanyagok tulajdonságait és győződhet azok előnyeiről.” – tette hozzá Vass Tibor, a Motus CEE Kft., a Repsol kenőanyagok magyarországi disztribútorának ügyvezető igazgatója.
Forrás: umvp.eu, automenedzser.hu
Fotók: SPEEDLIGHT Photo Agency