Mézmarketing pályázatot hirdetett az Agrármarketing Centrum a 2010. évi közösségi agrármarketing programhoz kapcsolódóan. A kiírásra méhészek, méhészegyesületek jelentkezhetnek. A támogatásból internetes mini kampányt indíthatnak és weboldalt építhetnek a gazdák.

A pályázati felhívás március 19-én jelent meg az Agrármarketing Centrum (AMC) honlapján. A pályázat célja a méz népszerűsítése és a hazai mézfogyasztás növelése, különböző marketingeszközök révén; ami a kiírás szerint csupán az Országos Magyar Méhész Egyesület (OMME) webcíme alá beregisztrált "fogyasztói felületek (aldomainek)" fejlesztésére, illetve az ezt reklámozó internetes mini kampányok indítására korlátozódik. A mézmarketing programban nem támogatható a különböző kulturális programok szervezése, és az ehhez kapcsolódó egyéb tevékenységek, nem fizethető belőle a művészek gázsija sem, valamint nem számolható el olyan költség, amely a vonatkozó jogszabályok szerint "természetbeni juttatásnak" minősül.

Simon Péter, az OMME szaktanácsadója a Gazdakör kérdésére elmondta, a pályázat keretösszege – 1 400 000 forint – kevés ahhoz, hogy az ország minden méhésze külön-külön pályázzon. Arra viszont elég lehet, hogy azok a méhészek, akik fontosnak tartják a központi oldalon való megjelenést, éljenek a lehetőséggel. Terveik szerint az OMME önálló pályázatot nyújt be az AMC-nek, ami összefogná a webes reklámban lehetőséget látó termelőket. "Ők a webes marketing hagyományos eszközeivel, többek között banner cserével, célzott hirdetésekkel, keresőoptimalizálással élhetnek, de webkettes eszközöket is bevethetnek" – fejtette ki Simon Péter. Az OMME szaktanácsadója szerint a méhészekhez az OMME alá tartozó százhúsz tagszervezeten keresztül jut majd el a közös pályázat híre, ám az sem gond, ha a méhészek önállóan próbálkoznak a pályázati anyag benyújtásával.

A pályázati anyagokat 2010. április 19-ig lehet eljuttatni az AMC címére, a kiírásban szereplő formai követelményeknek megfelelően. A pályázati anyagnak tartalmaznia kell – többek között – a támogatás célját és annak indoklását, a megvalósítás tervezett módját, részletes költségkalkulációt, az igényelt támogatás összegét, valamint a program várható eredményét. Az elvárt követelményeket nem teljesítő pályázatokat; illetve azokat a pályázókat, akik csőd- és felszámolási-, vagy végelszámolási eljárás alatt állnak; illetve lejárt adó-, vám-, egészség-, nyugdíj-, társadalombiztosítási járulék tartozásuk van, kizárják. A támogatás jellege vissza nem térítendő utófinanszírozású, mértéke száz százalékos.

A pályázatokat egy háromtagú bírálóbizottság bírálja el, a pályázatokkal kapcsolatos döntéseket viszont – a benyújtási határidőtől számított harminc napon belül – az AMC hozza meg. Az állami intézmény ígéri: kizárólag szakmai tényezők alapján döntenek majd.

Forrás: gazdakor.hu

Cikk megosztása