Páty községé a legjobb községi honlap díja
A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége által minden évben három kategóriában – községek, városok, megyei jogú városok – ítélik oda a legjobb honlapoknak járó e-GO díjakat.
2009-es e-GO honlap minősítési eljárás eredményeképpen a községek kategóriájában első helyezett Páty község
e-GO díj:
2004 óta minden évben kiosztásra kerül, a több mint 1200 települési honlapot három kategóriában (község, város, nagyváros) értékelő e-GO díj.
Háttér:
Az e-GO díj alapja a TÖOSZ és TÁRKI Rt. közös kutatásának eredménye, amelynek során valamennyi magyar önkormányzati honlapot kiértékelünk. Ahhoz, hogy nemzetközileg is összehasonlítható adatokat kapjunk, különböző európai felmérésekhez igazítottuk a pontozást: 40% a lakossági szolgáltatásokra (citizen-services), 40% a település információkra (city-informations), míg 20% a technikai jellegű kérdésekre vonatkozott.
*
TB ügyintézés könnyebben a kistérség lakói számára
Új, budaörsiekhez közeli ügyfélszolgálati irodát nyitott szeptember elején az Országos Egészségbiztosítási Pénztár Budán, a XI. kerületben a Fejér Lipót u. 59. szám alatt.
Az újonnan nyíló iroda nem csak a főváros XI. kerületében élőknek, hanem a szomszédos kerületek és települések lakosai számára is lehetőséget biztosít, a könnyebb és gyorsabb ügyintézésre.
Az ügyfélszolgálaton - a személyi és technikai feltételek biztosításával - az alábbi ügyek intézésére nyílik mód:
- Taj és Európai Egészségbiztosítási Kártya kiadása
- EU-s nyomtatványok iránti igények átvétele
- egészségügyi szolgáltatásra jogosultak bejelentésének átvétele
- kifizetőhelyi elszámolás, statisztikai jelentés átvétele
- tartozásról szóló igazolvány – „nullás igazolás” – kiadása
- jogviszony rendezés
- önkéntes megállapodás kötés
- pénzbeli ellátás iránti igény átvétele
A budai ügyfélszolgálat nyitva tartása az alábbiak szerint alakul:
Hétfő-Kedd-Csütörtök: 8.00-14.30 óra,
Szerda: 8.00-17.30 óra,
Péntek: 8.00-12.00 óra (megegyezik a KMREP Teve utcai ügyfélszolgálatának nyitva tartásával).
Mindezeken túl e régióban a KMREP Cegléden, Vácon, Nagykátán, Szentendrén, Szigetszentmiklóson és Ócsán is működtet ügyfélszolgálati irodákat.
További jó hír a közép-magyarországi régióban élők számára, hogy a mai napon további két új kistérségi ügyfélszolgálati iroda is megkezdi működését Monoron (2200 Monor, Kossuth Lajos u. 65-67. I/10., ügyfélfogadási idő: kedd, csütörtök 8.00-15.00 óra) és Gödöllőn (2100, Gödöllő, Dózsa György út 13. I.110., ügyfélfogadási idő: hétfő, szerda 8.00-15.00 óra).
A már működő és az újonnan megnyílt ügyfélszolgálatok lefedik a régió (főváros és Pest megye) szinte teljes egészét, a teljes körű ügyintézés pedig lehetőséget ad arra, hogy az állampolgárok ügyeiket egy helyen és egy időben tudják intézni.
A régi és az új ügyfélszolgálatok elérhetőségéről, ügyfélfogadási rendjéről, az ügyintézés köréről szóló információk az intézményi honlap ügyfélszolgálatok menüpontja alatt olvashatóak vagy közvetlenül elérhetőek az alábbi internetcímen: www.oep.hu/ugyfelszolgalatok.
Az Egészségügyi Minisztérium Biztonság és Partnerség Programja kiemelten foglalkozik az egészségbiztosítás fejlesztésével. A változások célja a kötelező egészségbiztosítás biztosítói szerepének megerősítése. A hatékony, ügyfélközpontú működés érdekében pedig – igazodva a közigazgatásban működő társintézményekhez – regionalitás kialakítására van szükség.
*
A városok között Budaörsön a legnagyobb vásárlóerő
Az általános vásárlóerő rangsorát - Budapestet leszámítva - az ezer lakosnál nagyobb települések között Budaörs vezeti, Csopak, Törökbálint, Tiszaújváros és Hévíz előtt - derül ki a Gfk piackutató intézet szeptember végén közzétett vizsgálatából.
A Gfk piackutató vizsgálata szerint az általános, illetve a kiskereskedelmi vásárlóerő rangsorban az első helyen Budapest áll, a sereghajtó a Jász-Nagykun-Szolnok megyei Tiszabő.
A kétévente megjelenő GfK általános vásárlóerő index a lakosok és a háztartások rendelkezésére álló teljes jövedelmet térképezi fel településenként, a kiskereskedelmi vásárlóerő pedig azt mutatja meg, hogy mekkora az egyes településeken a kereskedelem szempontjából releváns vásárlóerő.
Az ezer lakosnál nagyobb települések között a kiskereskedelmi vásárlóerő tekintetében - a fővárost leszámítva - Csopak áll az első helyen Telki, Tiszaújváros, Budaörs és Százhalombatta előtt. A legalacsonyabb a kiskereskedelmi vásárlőerő Tiszabő településen, után következik Alsószentmárton, Szendrőlád, Kántorjánosi és Taktakenéz.
Az általános vásárlóerő rangsorát - Budapestet leszámítva - az ezer lakosnál nagyobb települések között Budaörs vezeti, Csopak, Törökbálint, Tiszaújváros és Hévíz előtt, a legalacsonyabb általános vásárlóerővel rendelkezik Tiszabő, Alsószentmárton, Tiszabura, Vilmány és Szendrőlád.
A megyék rangsorában mindkét mutató tekintetében Budapest után Fejér megye áll.
Az országos átlag fölötti általános és kiskereskedelmi vásárlóerőt tud felmutatni továbbá Komárom-Esztergom, Győr-Moson-Sopron, Vas és Pest megye.
A sereghajtó megye mindkét listán Szabolcs-Szatmár-Bereg megye, hasonlóan nehéz helyzetben van Békés megye is, amely az utolsó előtti helyet foglalja el mind az általános, mind a kiskereskedelmi vásárlóerő tekintetében.
Forrás: Magyarország.hu/MTI
*
Nyolcvanmillió forint támogatást nyert öt budaörsi oktatási intézmény
Nyolcvanmillió forint támogatást nyert öt budaörsi oktatási intézmény a Társadalom Megújítás Operatív Program keretében a kompetencia alapú oktatás elterjesztésére, a pedagógusok módszertani kultúrájának fejlesztésére.
A Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben című pályázat 2009. augusztus 3-án beadásra került.
Városunk 5 intézménnyel (1. sz. Általános Iskola, Bleyer Jakab Német Nemzetiségi Általános Iskola, Herman Ottó Általános Iskola és Budaörsi Logopédiai Intézet, Csicsergő Óvoda, Holdfény Utcai Óvoda) pályázott. Az elnyerhető maximális összeg 83 millió forint volt a három általános iskolára és két óvodára. Városunk a sikeres pályázás során 81 518 000 forintot nyert el.
A nemzeti fejlesztési ügynökség honlapján megjelent értékelés alapján, minden értékelési szempontnak eleget tettünk, és támogatták pályázatunkat.
A pályázat alapvető célja a sikeres munkaerő-piaci alkalmazkodáshoz szükséges, az egész életen át tartó tanulás megalapozását szolgáló képességek fejlesztése és kompetencia alapú oktatás elterjesztése a magyar közoktatási rendszerben, ami hozzájárul a foglalkoztatási helyzet javításához. Ennek érdekében a pályázat a kompetencia alapú oktatás módszertanának és eszközeinek széleskörű elterjesztését célozza, a pedagógusok módszertani kultúrájának korszerűsítését, a tanulók képességeinek egyénre szabott fejlesztését és megerősítését az egyenlő hozzáférés és esélyegyenlőség szempontjainak érvényesítésével.
Az összeg felhasználható:
- pedagógus továbbképzések finanszírozására, jó gyakorlatok megismerésére (útiköltség)
- oktatási programcsomagok, tankönyvek beszerzésére
- intézményi innováció támogatására (pedagógiai program felülvizsgálata, innovatív pedagógusok díjazása, szervezeti kultúra fejlesztéséhez tréningek szervezése)
- projekt szervezési, adminisztratív költségeire.
A projekt megvalósítására 14 hónap áll rendelkezésre, ami a teljes 2009/2010-es tanévet foglalja magába. Ezt követően 5 éves fenntartási kötelezettséget kell teljesíteni a kedvezményezetteknek.
*
Az új szuper Pannon központ Törökbálinton
A legnagyobb hazai norvég környezetvédelmi beruházást Őfensége Haakon, Norvégia koronahercege adta át. Az új épület működése évente 500 magyar háztartás CO2 kibocsátását spórolja meg.
Ünnepélyes keretek között került sor a Pannon új, törökbálinti irodaházának hivatalos megnyitására.
A jelenleg legnagyobb hazai norvég környezetvédelmi beruházást Őfenségeik Haakon, Norvégia koronahercege és Mette-Marit, Norvégia koronahercegnője nyitották meg, Jon Fredrik Baksaas, a Telenor Csoport elnök-vezérigazgatójának jelenlétében.
A környezettudatosság jegyében épült irodaház joggal emelkedett Magyarország legzöldebb irodaházai közé: itt működik az ország egyik legnagyobb teljesítményű hőszivattyúja, a melegvíz-ellátásról napkollektorok gondoskodnak, és az épület kialakítása során is ügyeltek arra, hogy beruházás a lehetőségekhez mérten a legkisebb környezetterheléssel valósuljon meg. Az automatizált épületirányítási rendszer, a papírkímélő elektronikus dokumentumkezelés és a 7 fajta hulladékot külön kezelő szelektív hulladékgyűjtés együttesen eredményezi az éves szinten 500 átlagos magyar háztartás éves kibocsátásával egyenértékű széndioxid kibocsátás megspórolását.
épület szerkezetében, tervezésében az első interaktív iroda Magyarországon.
Jellemző, hogy belső kialakítása az eredményes és kiterjedt kommunikációt és csapatmunkát támogatja, így a versenyképességet szolgálja. A Zoboki Gábor által megálmodott 9 szárnyú irodaépületre az átlagosnál nagyobb közösségi terek és az üvegfalak által teremtett transzparencia jellemző. A magas esztétikai minőség a racionális épületüzemeltetési megoldásokkal összességében pozitívan hat a vállalat eredményességére. Szintén egyedülálló még hazánkban, hogy a kortárs hazai képző- és iparművészeti alkotások a dolgozók szellemi inspirálását szolgálják, és az épülettel együtt tervezték és építették be azokat.
Egy gazdasági elven működő vállalatnál minden döntés az ügyfelek magasabb szintű kiszolgálását és az eredményesség növelését szolgálja. Ami a most átadott Pannon Házban újdonság, az az, hogy ezt a célt példaértékűen ötvöztük a környezeti és társadalmi felelősségvállalással, fenntarthatósággal. Ebben mindenképpen élenjárók vagyunk Magyarországon, és nem csak a távközlési szektorban. Bízom benne, hogy ennek eredményei hamarosan mindenki számára érzékelhetőek lesznek és egyre több követőre találunk – mondta el a megnyitón Anders Jensen, a Pannon vezérigazgatója.
Az épület akadálymentesített, és egy minden vásárlói igényt kielégítő Pannon értékesítési pont is működik benne.
Forrás: Budaörsi HVI