Egy magyarországi oda-vissza repülőút New York-ból mindössze 593 dollár, emellett az amerikai fizetőeszköz 30 százalékot erősödött egy év alatt a forinthoz képest. Ezek a fő szempontok, melyek szerint a Forbes magazin a legajánlottabb úti célnak tekinti hazánkat a világválság idején...
Az árak csökkenése és az erősebb dollár sokkal elérhetőbbé teszi az egzotikus helyeket az amerikaiak számára – fogalmaz a magazin. A Forbes nemrég közzétett listáját Magyarország vezeti, melyet egyrészt annak köszönhet, hogy a légi út az 590 dolláros tartományban marad, másrészt a dollár tavaly mintegy 30 százalékot erősödött a forinthoz képest.
A lap megjegyzi, a második helyre szoruló Svédország is hasonló nyereséget jelenthet az amerikai turisták számára. A harmadik helyen található Lengyelország esetében pedig 50 százalékot is erősödött a dollár a zlotyhoz képest, ami azt jelenti, hogy egy 150 dolláros szállodai szobát kerek 100 dollárért vehet ki az amerikai utazó.
A környező országok közül Románia a 11. helyre, Csehország pedig a 13. helyre került.
Az erős dollár hatása az amerikaiak számára elsősorban a szállodai árak világszerte tapasztalható csökkenésében jelentkezik, mely utazásra csábíthatja a vonakodó turistákat is – véli a cikk írója. Az egyik utazási iroda Forbes-ban idézett helyettes vezetője szerint ugyanakkor sok luxushotel az árak csökkentése helyett inkább ingyen éjszakákkal igyekszik további kedvezményeket adni.
A számítási módszer
A Forbes rangsorához elsőként azt vette alapul, hogy a recessziónak köszönhetően melyik ország pénzneme veszített 15 százaléknál többet az amerikai fizetőeszközhöz képest. Majd miután megvizsgálták a légi út költségeit is, 28 ország maradt a listán.
Ajánlatokkal bombázzák az amerikaiakat
A Magyar Turizmus Zrt. közleménye szerint a cég New York-i külképviselete idén már több akcióval is felhívta az amerikai utazók figyelmét a magyarországi szolgáltatások rendkívül kedvező ár/érték arányára.
A CEE (Central European Experience), a cseh-lengyel-magyar-német-osztrák-szlovák turisztikai hivatalok marketingcsoportosulása részletesen ismertette Közép-Európát, és még felfedezetlen és egyúttal nagyon is megengedhető árú úti célként pozícionálta a szakmai magazinok, a közönséglapok és internetes portálok utazási mellékleteinek szerkesztői számára. Az egyes országok képviselői bemutatták, hogy napi 100 dollárért milyen sok szolgáltatást tudnak igénybe venni.
Az eseményen Gömöri Péter, a Magyar Turizmus Zrt. New York-i képviselője magyarországi példaként egy olyan komplett csomagot említett, - szállás, ellátás, kulturális és szabadidős programmal - ami mindössze fejenként 99.35 dollárba kerül - közölte az MT Zrt.
Mégis csökken az amerikaiak száma
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint az idén az első negyedévben 52 ezer amerikai látogató érkezett Magyarországra, ez 5,5 százalékos csökkenés az előző év azonos időszakához viszonyítva. A turisztikai motivációval érkezők száma 50 ezer volt.
Forrás: dunatv.hu