A célkitűzés középpontjában a következők állnak:
• a kiváló minőséget, de kis mennyiségben előállító termelők piaci ismertségének növelése, értékesítési lehetőségeik bővítése,
• értékesítési (népszerűsítő) pontok hálózatának kialakítása, amelyek lehetőséget adnak arra, hogy a termelő közvetlen környezetében el tudja adni termékeit (lehetőség szerint termelői áron),
• bevásárló közösségek létrehozásának segítése, hogy a termelő és a vásárló közvetlenül egymásra találjon
• Az értékesítési helyeket a termékekkel és a termelőkkel szervesen összekapcsoló komplex marketing tevékenység
• szakmai partnerségi hálózat szervezése, a célokat segíteni kívánó szervezetek és magánszemélyek, valamint a média bevonásával.
A felhívás kapcsolódik egy jelenleg megvalósítás alatt álló MNVH kiemelt projekthez is, amelynek végeredményeként országosan legalább 70 értékesítési pont, minimum 140 termelő és 15–20 szakmai partner aktív, hálózati együttműködése fog elindulni. A projektben készülő tanulmány bemutatja a helyi termékek hálózati értékesítésének lehetséges formáit, értékesítési, pénzügyi-, jogi- és logisztikai rendszerét, illetve javaslatokat fogalmaz meg a jelenleg fennálló akadályok lebontását illetően. Egyúttal beszámol az „Adj Helyet a Helyinek” felhívás eredményeiről, tapasztalatairól.
A szervezők bíznak abban, hogy a projekt által egy sikeres hálózati kezdeményezés valósulhat meg.
Forrás: Kovács István
elnökségi tag, Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat