A célkitűzés középpontjában a következők állnak:

• a kiváló minőséget, de kis mennyiségben előállító termelők piaci ismertségének növelése, értékesítési lehetőségeik bővítése,

• értékesítési (népszerűsítő) pontok hálózatának kialakítása, amelyek lehetőséget adnak arra, hogy a termelő közvetlen környezetében el tudja adni termékeit (lehetőség szerint termelői áron),

• bevásárló közösségek létrehozásának segítése, hogy a termelő és a vásárló közvetlenül egymásra találjon

• Az értékesítési helyeket a termékekkel és a termelőkkel szervesen összekapcsoló komplex marketing tevékenység

• szakmai partnerségi hálózat szervezése, a célokat segíteni kívánó szervezetek és magánszemélyek, valamint a média bevonásával.

A felhívás kapcsolódik egy jelenleg megvalósítás alatt álló MNVH kiemelt projekthez is, amelynek végeredményeként országosan legalább 70 értékesítési pont, minimum 140 termelő és 15–20 szakmai partner aktív, hálózati együttműködése fog elindulni. A projektben készülő tanulmány bemutatja a helyi termékek hálózati értékesítésének lehetséges formáit, értékesítési, pénzügyi-, jogi- és logisztikai rendszerét, illetve javaslatokat fogalmaz meg a jelenleg fennálló akadályok lebontását illetően. Egyúttal beszámol az „Adj Helyet a Helyinek” felhívás eredményeiről, tapasztalatairól.

A szervezők bíznak abban, hogy a projekt által egy sikeres hálózati kezdeményezés valósulhat meg.

 

Forrás: Kovács István

elnökségi tag, Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat

Cikk megosztása