Ismét egy érdekes és hasznos összejövetelt tartott márciusban a Magyar Termék Nonprofit Kft. a Mesterművek Üzleti Klub keretein belül. A rendezvény fő témája a 2025-ös év kihívásai, lehetőségei voltak. Benedek Eszter ügyvezető hangsúlyozta, két éve építik az üzleti klubot, amelyből mára egy fontos szakmai és kapcsolatteremtő közösség alakult ki.

Az előadások sorát Daróczi Gábor, a CIB Bank KKV Budapest régióigazgatója nyitotta meg. Elmondta, hogy a kkv-hitelezés dinamikája tavaly és az azt megelőző évben lelassult. Amit pozitívumként emelt ki, hogy az új programok hatására látszik, a vállalkozók elkezdtek beruházásokban gondolkodni, ez pedig változást indukálhat a hitelezésben is. Pintér-Péntek Imre, a Magyar Kereskedelemi és Iparkamara általános alelnöke elmondta: a kamara új vezetése új szellemiséget is hozott a szervezetbe. Fontosnak tartotta kiemelni, hogy a kamara azért van, hogy szolgálja a 900 ezer vállalkozót. Célja a gazdaságfejlesztés és a bürokráciacsökkentés rövidtávon, továbbá, hogy minden szinten együttműködjenek a kormánnyal.

Szabados Richárd, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára a Demján Sándor Program kkv-kat érintő részét ismertette, amely iránt nagy volt az érdeklődés. A program 1400 milliárd forintnyi forrást mozgat meg a hazai kkv-k termelékenységének javítása, méretugrásuk elősegítése érdekében.

A szakmai szekció zárásaként a résztvevők egy kerekasztal-beszélgetést hallgathattak meg. Dirk Wölfer, a Német Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara kommunikációs osztályvezetője kiemelte, nagy változás van Németországban. Húsvétra várhatóan feláll az új kormány, de addig is a leendő kormánypártok egy 800-900 milliárd eurós infrastrukturális és védelmi alap felállítását határozták el.

Molnár Tamás, a Herman Ottó Intézet Nonprofit Kft. általános ügyvezető helyettese elmondta, a Közös Agrárpolitikában most több olyan forrás van, amit innovációra és precíziós gazdálkodás fejlesztésére fordíthatnak a vállalkozók. Ebben ugyanis a magyar agrárgazdaságok kissé hátrányban vannak a versenytársaikhoz képest, a generációváltás is problémát jelent.

Varga László, az Auchan Magyarország Kft. termékigazgatója szerint a fogyasztói bizalom erősítése a cél. Közös érdeke mind a termelőnek, feldolgozónak és kiskereskedőnek is, hogy kiemelt fókuszban legyen a fogyasztók vásárlóerejének megvédése, ehhez pedig szükséges az átadói és eladási árak szinten tartása vagy akár csökkentése is. A Mesterművek Üzleti Klub végül egy vezetett bejárással zárult a MOL-székházban a szervezők jóvoltából.

Forrás: Trade magazin

Cikk megosztása