Egy elsajátított tudás-ismeret próbája, ha azt a gyakorlatban kell alkalmazni. Ez a „puding próbája”, vagyis jelen esetben kommunikáció a kommunikációról. Az egerszalóki rendezvényen az észak-alföldi, észak-magyarországi és néhány távolabbi régiót képviselő Helyi Akciócsoportok (HACS) munkatársai, mintegy harmincan vettünk részt. Mint bebizonyosodott: kis csoportban dolgozni, gondolatokat, érzéseket, ismereteket, tapasztalatokat másokkal megosztani, sokkal személyesebb, intimebb és hasznosabb.

Mindehhez alapjaiban hozzájárult a helyszínválasztás, amelyet csak tetézett a program első napját moderáló és előadó Csekő Melinda kommunikációs szakember igen lényegre törekvő, feszes tempót diktáló, és minden egyes apró részletre rezdülő személyisége.
Szinte észrevétlenül váltunk, mi hallgatók egy idő után „főszereplővé” a Melinda által teremtett szituációk, kommunikációs technikák és elméleti síkú megközelítések gyakorlati megvalósításában.
A képzés egyik erényét a kommunikációelmélet és technika azonnali LEADER-köntösbe ágyazása jelentette. Igen hasznos volt a helyi, HACS-os információk közérthető nyelvre való lefordítása, példaként való bemutatása. Fény derült azokra az – általunk, helyi akciócsoportos szinten alkalmazott – jó, kevésbé jó, de az adott térségre jellemző és át nem léphető adottságokra, melyek segítségével ki-ki hazatérve átértékelheti saját kommunikációs tevékenységét. A helyi sajátos példák sokszínűsége és sokasága, a szünetekben, szabadidőben tovább tárgyalt egyéni megoldásokkal megerősítve adták a képzés igazi erejét. A vacsora előtti szabadprogram során, a gyakorlatban lehettünk tanúi annak, hogyan lehet kommunikálni hatékonyan, egy borospince tulajdonosával, egymással és a hegy levével! Szerintem ötösre vizsgáztunk – ha csak a választott és kóstolt borok minőségét tekintjük, már akkor is.

A képzés második napján Szintai–Molnár Péter online kommunikációs szakember ismertetett meg az Internet alapú, ma nagyon népszerű kommunikációs hatásmechanizmussal, az ez által gerjeszthető „médiazajjal”, és a bennük rejlő lehetőségekkel. Érdekes volt hallani és látni a Facebook, a Google, a Twitter és más hasonló közösségi felületek gyors térhódítását. Péter prezentációjából gyakorlati tippeket kaphattunk arra, hogy a LEADER HACS-ok munkájában miként alkalmazhatjuk ezeket az oldalakat, de hallottunk a felhasználók szegmentációjáról, arról a fantasztikusan gyors elterjedésről, ami a közösségi médiában rejlő erőt felnagyítja. Éppen ezért korunk legdinamikusabb médiuma, az Internet, s ennek kihasználása a saját tevékenységünk kommunikációjában a jelenünk és a jövőnk záloga kell, hogy legyen.

A képzésről összességében elmondható, hogy nagy gyakorlati haszonnal bíró ismeretekkel és személyes kapcsolatteremtési lehetőséggel gazdagította a résztvevőket. A tervezett célkitűzések úgy gondolom, egyaránt megvalósultak mind a szervezők, mind a résztvevők részéről. Ezúton is köszönjük a szervezőknek a színvonalas képzési programot!

A képzés képekben az mnvh.eu Galéria rovatában, itt

Forrás: Szabó István elnök, Tisza-tó Térsége Leader Egyesület 

Cikk megosztása