A szép környezetben eltöltött két nap alatt, az LEADER szervezetektől többnyire azok a munkatársak vettek részt a tréningen, akik a kommunikációs feladatokért felelnek. A lehetőséget a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat (MNVH) és a Vidékfejlesztési, Képzési és Szaktanácsadási Intézet (VKSZI) biztosította. Az interaktív képzés lényege a kommunikációs tevékenységek elsajátítása, hatékonyabb használata volt.

A március 7-én kezdődő tréning első szakaszában minden résztvevő bemutatkozott, valamint lehetőséget kapott arra, hogy kommunikációs nehézségeket tárjanak fel akciócsoportjukon belül. Mint kiderült, a problémák többsége nem egyedi, mindinkább általános. Kivétel nélkül mindenki felvetette a LEADER szó, mint pejoratív értelmezés súlyosságát. Másik hasonló nehézség a pályázati kérelmek elbírálásának eltolódása, ennek kapcsán a kérelem benyújtók jogos türelmetlenségének kezelése. Ebből kiindulva SWOT elemzést is készítettek, valamint a célcsoport-képzés elméletét sajátíthatták el a résztvevők a nap második felében.
 

A következő nap leginkább a kommunikációs eszközökről szólt, mint az internet és annak felhasználási lehetőségei. További érdekes téma volt a sajtókapcsolatok és e-marketing is, szintén ide sorolható a közösségi média szerepe, amely manapság egyre hangsúlyosabb.
 

A kommunikációs képzés zárásaként elégedettségi kérdőívet töltöttek ki a résztvevők, a tréning hasznosságát megítélve ezzel. Mint résztvevő, úgy gondolom ez a program hasznosnak bizonyult, ugyan az Akciócsoport legfontosabb problémáiban csak részleteiben nyújt segítséget, de mindenre a kommunikáció sem lehet gyógyír. Személy szerint inspirált a képzés, több apró momentummal segített, valamint ötleteket adott a Tisza-menti LEADER Helyi Akciócsoport kommunikációs fejlesztéseit illetően.
 

Tóth Ibolya, Tisza-menti LEADER Közhasznú Egyesület

Cikk megosztása