A rendszer roppant egyszerű: ha termelőként regisztráljuk magunkat, minden lehetséges paramétert magunk állíthatunk be, tehát, hogy milyen termékeket értékesítünk, mennyiért, mennyi van belőle, mikor tudunk szállítani, illetve hova. Ha pedig vásárlóként regisztrálunk (egyébként a regisztrációt illetően nincsen különbség), megadva lakcímünket, közvetlenül megkapjuk azon értékesítők listáját, akik termékeiket házhoz, azaz hozzánk szállítják.
„A vásárló közvetlenül a termelőtől jut hozzá a kívánt termékhez, nincs begyűjtőközpont, nincsen raktározás, a termelők saját maguk szállítanak házhoz. Elsősorban agrártermékekről van szó, és ezt illetően a jövőben sem kívánunk változtatni” – jelentette ki Cserényi István, a honlap ötletgazdája, aki maga is őstermelő méhész, akinek termékeit az érdeklődők megtalálják a honlapon. A cél a kezdetektől fogva ugyanaz: minőségi, magyar agrárterméket eljuttatni minél szélesebb körben, kihasználva az Internet adta lehetőségeket. És hogy mennyire a minőségi magyar termék élvez prioritást, ahhoz talán elég annyi, hogy az őstermelői igazolvánnyal rendelkezők pozitív megkülönböztetést kapnak.
A regisztrált termelők egyébként piaci áron (értsd egy szokványos hétvégi piac árait), tehát nem extra profittal és megemelt árakkal árulják a termékeiket. Eddig javarészt méhészek, tehát mézet értékesítők iratkoztak föl a honlapra, ami abból is adódik, hogy az ötletgazda a már meglévő – és még élő – mezfutar.hu weboldal továbbfejlesztésével kívánja/kívánta megvalósítani internetes értékesítési rendszerét, amely ugyan sok tekintetben hasonlít a vatera vagy a teszvesz oldalakra, specializáltsága valamint egyszerűbb és egyértelműbb használata folytán jóval direktebben épít kapcsolatot a potenciális termelők-értékesítők illetve a vásárlók között. A méhészeken kívül eddig főleg húst illetve tejtermékeket, sajtot termelők regisztráltak a weboldalra.
„Januárban indultunk, termelői oldalról eddig mintegy harmincegynéhány regisztrált partnerünk van” – mondta el Cserényi István, hozzátéve, hogy a terjeszkedést elsősorban az őstermelői részről való szkepticizmus illetve bizalmatlanság gátolja. „Sokan a mai napig nem hisznek az Internet adta lehetőségekben, vagy nem tudnak róluk, illetve nem vesznek róluk tudomást, annak ellenére, hogy a fogyasztói igény jóval nagyobb a jelenlegi kínálatnál” – fogalmazott. „Mindazonáltal folyamatosan bővülünk, havonta kb. 5 új termelői tag regisztrál nálunk. Egyelőre még nem értük el azt a kritikus tömeget, amely után ugrásszerű növekedés indul meg, de bizakodunk” – tette hozzá az ötletgazda, aki meggyőződéssel vallja, hogy az általa kifejlesztett vagy hasonló rendszerek, amelyek a 21. század valóságát veszik figyelembe, hozzájárulnak a magyar mezőgazdasági termékek hírének öregbítéséhez, és a vásárlókat is arra ösztönzik, hogy minőségi, hazai terméket vásároljanak.